No image

Tesós "szívatások" minden mennyiségben

Hajdu Ágnes
1 hónapja 0 komment
Megosztás:

A három testvér közös csatornájának tavaly augusztus végén lett meg a 100 ezer feliratkozója.

Hajdúszoboszló. A Nemzetközi Távközlési Egyesület kezdeményezésére május 18-án ünnepeljük az internet világnapját, ennek apropóján a világháló egy trendi oldalát, a youtubereket mutatjuk meg kicsit közelebbről.

Az internetben rejtőző potenciált kiaknázva felnövekvőben van az a generáció, amely már nem néz tévét, sokkal inkább különböző portálokról tájékozódik, s a világhálón keres kikapcsolódási lehetőségeket. A legnagyobb videómegosztó oldalon ezrével találkozhatunk olyan csatornákkal, melyeknek több tízezer vagy akár százezer feliratkozója van. Két magyar csatornának is sikerült már elérnie a milliós követőtábort. A youtuberek mindenféle témákkal foglalkoznak videóikban, így nem csoda, hogy az okostelefonos generáció tudatosan iratkozik fel egy-egy oldalra, hiszen ott pontosan azt a tartalmat kapja, ami valóban érdekli őt.

Nem kell messzire mennünk, ha tetemes rajongótáborral rendelkező youtuberekkel akarunk beszélgetni; a hajdúszoboszlói TheShowk közel 200 ezer feliratkozóval rendelkeznek, videóik alatt pedig ennél is nagyobb a megtekintések száma, akad olyan is, amit közel egymillióan láttak. Tóth Benedek (Bede), Balázs és Kamilla belenőtt ebbe a világba, s nem féltek kihasználni a technika adta lehetőségeket, három évvel ezelőtt kezdtek el rendszeresen tartalmakat gyártani.

– Az első videó körülbelül 4 éve készült, egy trambulinos videó volt. Egy év múlva töltöttük fel a következőt, majd egyre jobban besűrítettük őket. Tavaly augusztus végén lett meg a 100 ezer feliratkozónk, aminek nagyon örülünk, hiszen egy nyár alatt jött össze ez a szám – beszélt a kezdetekről a legidősebb testvér, a 17 éves Benedek.


A Tóth család


Prankek és kihívások

A videók témáit a 15 éves Balázs találja ki, majd a közös megbeszélés után jöhet a megvalósítás; kamerázni a srácok szoktak, sőt egyik ismerősük, Takács Beni is besegít nekik, a vágás pedig nagyrészt Balázsra hárul, de Benedek is kiveszi a részét belőle. A videók között főként különböző kihívásokat és prankeket, azaz szívatásokat láthatunk, a lazaságuk és a közvetlenségük pedig egyből átjön képernyőn keresztül is.

– Mindig próbálunk olyan videókat csinálni, amiket a nézők kedvelnek. Követem a külföldi videósokat, s ha látom, hogy Magyarországon olyan pranket még nem csináltak, akkor mi leforgatjuk. Be kellett hozni ezt a stílust is Magyarországra, mivel rajtunk kívül senki más nem merte bevállalni, így megcsináltuk mi. Próbáljuk a videókba a saját stílusunkat is belevinni – mondta el Balázs.

Külön-külön is

A TheShowk mellett mindhárom testvérnek van saját csatornája is, ahol a stílusukat, az egyéniségüket igyekeznek még jobban megmutatni. Benedeknek 85 ezer, Balázsnak 119 ezer, a 10 éves Kamillának pedig 99 ezer feliratkozója van.
– Kamilla csatornáján a kisebbek vannak. Ő a kedveltebb hármónk közül, hiszen célközönségének nagy része egyidős vele. Azt akarják, hogy ő legyen a példaképük, mert együtt fognak felnőni. Ösztönösen jött, hogy Kamilla is szerepelt a videókban, nem volt ráerőltetve – magyarázta Bede.
A cyber bulling, azaz az internetes zaklatás miatt Kamilla csatornáján, illetve a TheShowk azon videói alatt, amiben ő szerepel, a YouTube nem engedélyezi hozzászólás írását, ezzel védve a lányt és a nézőit.

A YouTube-ról kilépve

A szoboszlói tesókkal nemcsak a videómegosztón találkozhatnak a követőik, rendszeresen tartanak motivációs előadásokat, közönségtalálkozókat is az ország különböző pontjain, ezeknek fő témája a család, a szeretet és a célok.
– Azért csináljuk ezeket az előadásokat, hogy átadjuk, mi hogyan érezzük ezt az egész videózást, milyen érzés számunkra az, ha felismernek minket az utcán. Hatalmas dologként élünk meg egy-egy ilyen találkozót, ahol több százan vannak, hiszen nem tudjuk, kik a nézőink, s ilyenkor lehetőség nyílik kicsit megismerni őket – osztotta meg Bede.

A legutóbbi nagykőrösi előadáson több mint 200-an voltak kíváncsiak a Tóth testvérekre. Igyekeznek interaktívan lebonyolítani a találkozókat, sokat kérdeznek a közönségüktől, Balázs körkérdésére pedig szívesen válaszolnak a megjelentek.
– Én voltam a legjobban meglepődve az előadáson, amikor Kamillánál is fiatalabb gyerekek jöttek fel hozzám. Megkérdeztem tőlük, hogy mi a céljuk, nagyon meglepő volt, hogy már ennyi idősen voltak tervek, s ezeket megosztották velünk – mondta el a középső testvér.

Az Instagramon is

A TheShowk az Instagramon is aktívan jelen vannak, a két platformot könnyűszerrel összekapcsolják, számos olyan videót láthatunk a tesóktól, amelyben központi szerepet játszik a képmegosztó alkalmazás, például amikor Insta-szavazáson keresztül irányították a követők a három testvér napját.

– Ha a YouTube egyszer eltűnik, a rendezvényeket akkor is tudjuk tovább csinálni, s valószínűleg ráállnánk a pár másodperces Insta-kisvideókra. Nagyon sok rajongói oldal jött már létre, azért csinálják ezeket, mert foglalkozunk velük; lájkolgatjuk őket, az igazán jó posztokat kirakjuk sztoriba, írunk alá kommentet, sőt édesanyánk szívesen felveszi velük a kapcsolatot is – fogalmazott Bede.
A tesók nagy álma, hogy egyszer megtöltsék a Papp László Sportarénát, de addig is folytatni szeretnék a turnézást. S bár még igen fiatalok, a jövőre is gondolnak már: Kamilla például hip-hop táncedző szeretne lenni, Balázs a youtuberkedésben gondolkodik, Bede pedig vállalkozóként a marketing világában tevékenykedne.

Tóth Lajos, az édesapa

Ahogy nőtt a követőtábor, úgy a szülőknek is egyre több dolguk akadt a csatorna kezelésével.

A TheShowk egy családi vállalkozássá nőtte ki magát, a szülők menedzselik, szervezik a gyerekeik találkozóit, sőt édesapjuk rendszeresen megjelenik a videókban is.

– Az első videó feltöltését figyelmen kívül hagytuk, nem igazán foglalkoztunk még akkor ezzel. Az tűnt fel, hogy néhány hónap múlva 12 ezer megtekintés volt a videón, de még ekkor sem volt bennünk az, hogy ez egy hosszú távú dologgá nőheti ki magát. Aztán láttuk rajtuk, hogy kedvük van ehhez az egészhez, hogy csinálják a saját maguk által megrendezett kisfilmeket, és értenek is hozzá. Mi sem a kamerázásban, sem a videók megvágásában nem vettünk részt semmilyen formában, ők pedig már 12-13 éves korukban önállóan csinálták ezeket. Mivel láttuk rajtuk, hogy nekik ez tetszik, melléjük álltunk – mondta el az édesapa, Tóth Lajos.

Ahogy nőtt a követőtábor, úgy a szülőknek is egyre több dolguk akadt a csatorna kezelésével. – Az estéim azzal teltek, hogy negatív kommenteket töröltem, valamint letiltottam azokat a csatornákat, amelyek már túlmentek valamilyen határon. Több százezer hozzászólást olvastam el, hogy aztán a nem odavalókat kitörölhessem. Egyrészt a mieink védelme érdekében is tettem, másrészt azért, hogy aki ott van, ne ezekkel szembesüljön, hiszen a nézők is főként gyerekek – osztotta meg velünk Lajos. A közvetlen környezetükből nem jellemző, hogy negatív hozzáállást, esetleg rosszallást tapasztalnának. Mivel a gyerekek szeretnek ezzel foglalkozni, melléjük álltak, és minden támogatást megadnak ahhoz, hogy elérjék a céljaikat.

Kiss Dóra
Videó: Hajdu Ágnes

Nézz körbe 360 fokban!

A videót 360 fokos kamerával vettük fel: az egérrel vagy a bal felső sarokban lévő kör alakú ikonra kattintva tudsz változtatni a nézőponton. Ne felejtsd el megnézni, hogy mi van a kamera “háta mögött”! Még több 360 fokos videóért fel iratkozz fel a Hírek 360 YouTube csatornájára és kövesd a Hírek 360 Facebook oldalát!

​​​​
A CIKK ÉRTÉKELÉSE:0.00 (0 szavazat)
0 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 50 votes, average: 0.00 out of 5
Loading...
Az értékeléshez be kell jelentkeznie!


További videók
0 Hozzászólás népszerűség szerint

Vélemény, hozzászólás?

HÍRLEVÉL Szeretnéd megkapni
a legfrisebb tartalmakat?